Ile warte jest słowo? – pojęcie copywritingu w pigułce

Postęp technologiczny przyczynił się do modyfikacji kanałów promocyjnych, wskutek czego główną rolę w prezentacji oferty oraz reklamie odgrywa obecnie sieć.

Ogromna konkurencja sprawia, że rywalizacja o uwagę nabywców jest niebywale zacięta, a brak jakichkolwiek działań w tej materii praktycznie oznacza pozostanie za plecami konkurencji. Stale trzeba zabiegać o bycie zauważonym, a narzędziem idealnym do tego jest słowo. Oczywiście odpowiednio użyte i umieszczone w odpowiednim miejscu. I tu z pomocą przychodzi copywriting.

Czym jest copywriting?

Polega on na tworzeniu treści, które mają zarówno wzmocnić pozycję witryny w wyszukiwarce, jak i dostarczyć odbiorcy wartościowych informacji. Teksty pisane przez copywriterów trafiają na strony www przedsiębiorstw, lądują w opisach produktów oraz kategorii, stają się częścią blogów, wykorzystywane są w hasłach reklamowych, ale zapotrzebowanie na treści obejmuje również bardziej wyspecjalizowane artykuły branżowe.

Przekrój jest zatem szeroki, jednak widać wyraźnie, że są to głównie cele marketingowe, mające wyróżnić witrynę na tle innych o podobnej tematyce i podbić status strony w wynikach wyszukiwania.

Pisanie tekstów to jeden z głównych pomysłów na własny biznes proponowanych przez portal twojpodatek.pl.

Zarobki copywritera – od czego zależą?

Wydawać by się mogło, że pisać może każdy i… rzeczywiście tworzenie podstawowych treści nie wymaga specjalistycznej wiedzy ani umiejętności, lecz również ta gałąź copywritingu przynosi mniejsze przychody.

Jak zacząć przygodę z copywritingiem?

Aby przekonać się, czy copywriting to dobry kierunek, warto zarejestrować się na jednej z giełd tekstów, które łączą podmioty wyrażające zapotrzebowanie na treść z osobami gotowymi, by dane zlecenie wykonać.

Stawki są podane, wytyczne wyszczególnione, zatem nie pozostaje nic innego, jak wybrać interesujący temat, opracować go zgodnie ze wskazówkami i czekać na akceptację. Alternatywą pozostaje podjęcie współpracy z agencją świadczącą usługi w zakresie copywritingu, a dla bardziej zaawansowanych opcją jest freelancing lub własna działalność.

Ile zarabia copwyriter?

Zależy. Od formy rozliczenia – czy stawka dotyczy całego tekstu czy liczby znaków, od rodzaju tekstu – precle są znacznie mniej warte niż treści specjalistyczne, od podejścia do pracy – czy to zajęcie pełnoetatowe czy dodatkowe.

Korzystając z giełdy tekstów i przeznaczając na pisanie od kilku do kilkunastu godzin tygodniowo, można spokojnie zarobić 500 zł netto, zaś będąc copywriterem na etacie przeważnie można liczyć na zarobki oscylujące w granicach 3000-3500 zł netto. Dysproporcje bywają jednak znaczne – oprócz wcześniej wymienionych czynników wpływ na to mają zakres wiedzy i tempo pisania. Warto samemu przekonać się, jakie zarobki są w zasięgu.